Home Featured 3 belangrijke factoren bij succesvol ondernemen

3 belangrijke factoren bij succesvol ondernemen

by SanderW013
3 belangrijke factoren bij succesvol ondernemen

Iedere ondernemer heeft zijn eigen dromen. Waar de ene ondernemer zijn bedrijf wil laten uitgroeien tot een miljoenenbedrijf, wil de andere ondernemer dicht bij zichzelf blijven en op kleinschalig niveau zijn of haar klanten helpen. Hetgeen wat vrijwel alle ondernemers gemeen hebben met elkaar is passie en specialisme. Ergens goed in zijn en daarmee anderen kunnen helpen. Toch is het geen garantie dat iedere onderneming uitgroeit tot een succes. Er zijn veel factoren die een rol spelen bij het succesvol maken van jouw onderneming. Wij zetten 3 van deze belangrijke factoren voor je op een rij.

Kwaliteit boven kwantiteit

Het klinkt wellicht als een cliché, maar kwaliteit is vele malen belangrijker dan kwantiteit. Jij als ondernemer hebt waarschijnlijk liever 3 klanten die tevreden zijn en blijven terugkomen, dan 10 klanten die je niet meer terugziet. Jij als ondernemer hebt bepaalde vaardigheden en kennis waar jouw klanten behoefte aan hebben. Zorg er te alle tijden voor dat het werk dat je levert van hoge kwaliteit is. Werk daarom met de beste materialen, de meest innovatieve tools en met geschoold en gekwalificeerd personeel. Je personeel kan namelijk je visitekaartje zijn. Zoek bijvoorbeeld met executive search of met werving en selectie naar de juiste medewerkers voor de functies in jouw bedrijf.

Durf te investeren

Ondernemen is een kwestie van durven en doen. Als je volledig achter je eigen idee staat en je er helemaal op vertrouwt dat de diensten die jij levert onmisbaar zijn voor je klanten, durf dan ook te investeren. Met een goed doordacht plan en het volle vertrouwen in je onderneming, kun je een investering op termijn altijd terugverdienen. Zo lang je goed over je investeringen nadenkt en hebt uitgestippeld hoe deze investering jouw organisatie verder gaat helpen, is een investering een goede zet.

Ben aanwezig en vindbaar

Wil je jouw potentiële klanten vertellen en laten zien wat jij kan en wat je voor hen kan betekenen? Zorg dan dat je vindbaar bent. Door aanwezig te zijn op de plekken waar je doelgroep ook aanwezig is kun jij ze bereiken en vertellen waarom ze met jou in zee moeten gaan. Aanwezig en vindbaar zijn kan zowel online als offline. Het is belangrijk om jezelf, maar zeker ook je onderneming, te presenteren aan het publiek.

related posts