DELEN

Nederland krijgt steeds meer zelfstandigen die een eigen bedrijf hebben. Vaak zijn dit zzp’ers, zelfstandigen zonder personeel. Ook zij moeten jaarlijks aangifte doen en hun administratie bijhouden. Voor veel ondernemers is dat veel werk waar ze eigenlijk geen tijd voor hebben. Dus zijn ze op zoek naar jou, om hen te helpen met hun administratie. Maar hoe vinden jullie elkaar?

1. Zorg dat je gevonden wordt

Veel zzp’ers gebruiken hun zoekmachine om een administratiekantoor te vinden. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in landingspagina’s en linkbuilding. Dit kun je zelf doen maar je kunt er ook een gespecialiseerd tekstbureau voor inschakelen. Zij kunnen zoekteksten voor je schrijven met de juiste zoektermen zodat Google je hoger in de ranking plaatst bij het ingeven van bepaalde zoekwoord combinaties.

2. Maak een duidelijke website

Zorg ervoor dat als een zzp’er eenmaal je website heeft gevonden, hij snel de informatie kan vinden die hij zoekt. Geef duidelijk aan welke diensten je aanbiedt zoals het opstellen van een jaarrekening, het doen van de aangifte inkomstenbelasting, eventueel archiefbeheer en het doen van de Btw-aangiftes. Zo weet je bezoeker meteen voor welke taken hij een beroep op je kan doen.

3. Kom afspraken na

Heeft een zzp’er besloten om met jouw kantoor in zee te gaan? Stel hem dan niet teleur en kom je afspraken na. Zorg dat aangiftes tijdig worden gedaan, zorg dat de administratie op orde is zodat bepaalde stukken indien nodig snel kunnen worden gevonden. Door waar voor je geld te leveren en ervoor te zorgen dat je klanten op je kunnen rekenen maak je een goede kans dat je bij collega’s van je klanten wordt aanbevolen en dat levert wellicht weer nieuwe klanten op.

4. Offline marketing inzetten

Het kan heel goed werken om offline marketing in te zetten voor het werven van klanten. Je kunt een folder laten maken of een eenvoudige A4 flyer waarin je je diensten aanbiedt aan zzp’ers en het MKB. Vermeld op zo’n reclame uiting ook altijd je website, je e-mailadres en telefoonnummer zodat een eventueel geïnteresseerde direct contact met je kan opnemen. Zorg voor een pakkende en bondige tekst. Niemand wil lappen tekst lezen, zeker niet in een folder. Steekwoorden en korte zinnen zijn het meest aantrekkelijk voor deze vorm van marketing.

5. Maak reclame via social media

Je kunt op sociale media zoals Facebook een pagina aanmaken voor je bedrijf. Hiermee kun je je diensten vervolgens promoten. Je kunt aangeven dat dit in een bepaalde regio moet gebeuren, en ook voor welke doelgroep de advertentie bedoeld is. Je kunt zelf bepalen hoeveel budget je hiervoor wilt inzetten, de prijzen worden duidelijk aangegeven zodat je weet waar je aan toe bent.

Lees ook onze 5 tips voor een slimme boekhouding.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here