Home Marketing Een geslaagde marketing met drukwerk

Een geslaagde marketing met drukwerk

by Redactie
Een geslaagde marketing met drukwerk

Ondanks dat we tegenwoordig in een digitale wereld leven is de kracht van drukwerk nog steeds aantoonbaar aanwezig. Bij specifieke branches werkt dit altijd nog een stuk beter dan online reclame maken. Denk bijvoorbeeld aan de wekelijkse folder van supermarkten. Deze is vaak ook wel online beschikbaar via de website, maar in veel huishoudens wordt de folder van de supermarkt goed bekeken en bewaard om van de aanbiedingen gebruik te kunnen maken die voor de nieuwe week zijn aangekondigd. Maar ook voor andere branches kan een foldercampagne zeer succesvol zijn.

Bereik klanten in de buurt

Een folder verspreiden is vooral zinvol als je klanten in de directe omgeving wilt werven. Een klant uit Amsterdam zal niet snel naar een bedrijf in Alkmaar komen, tenzij het aanbod bijzonder genoeg is. Maar als je een schildersbedrijf in Amsterdam hebt dan kan het zeer effectief zijn om folders te verspreiden om op deze manier aan nieuwe klanten te komen. Een folder heeft extra effect als je een speciale actie of aanbieding aankondigt. In het geval van de schilder kan dit bijvoorbeeld een aantrekkelijk uurtarief zijn dat voor een bepaalde periode geldig is of korting op het gebruik van extra goede verfsoorten.

Niet overdrijven

Je hoeft echt niet iedere week een folder te verspreiden. Dat de landelijke supermarkten dat doen wil niet zeggen dat het voor jouw bedrijf ook effectief is. Heb je een hoveniersbedrijf dan is een foldercampagne in het voorjaar vaak erg effectief omdat veel mensen na de winter hun tuin weer willen opknappen om er vanaf het voorjaar weer van te kunnen genieten. Een plaatselijk garagebedrijf kan bijvoorbeeld adverteren als het winter wordt “zorg dat uw auto goed de winter doorkomt, kom langs voor een servicebeurt”. Maar ook in het voorjaar kan het effectief zijn. Veel mensen gaan met de auto op vakantie naar het buitenland en dan wil je natuurlijk niet met pech langs de weg komen te staan. Dus “laat uw auto door ons checken voordat u met vakantie gaat”. Op deze momenten kan het zeer effectief zijn om middels een huis aan huis verspreide folder de aandacht op uw bedrijf te vestigen.

related posts