DELEN

Een manier om de volgers van je bedrijf op de hoogte te houden van de laatste vorderingen is het maken van een nieuwsbrief. Bovendien kun je hiermee eenvoudig je doelgroep verbreden en een beter band scheppen met bestaande klanten. Een goede nieuwsbrief maken is echter niet eenvoudig. Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Hieronder 4 tips voor het maken van de perfecte nieuwsbrief!

1. Hoe vaak?

Allereerst is het belangrijk om voor jezelf en voor je bedrijf na te gaan hoe vaak je een nieuwsbrief wilt versturen. Je denkt misschien bij jezelf van ‘ik zie wel’, maar het werkt helaas niet zo. Zodra mensen zich inschrijven voor je nieuwsbrief en het hokje aan moeten vinken waarin ze je toestemming geven om mails te versturen, moet je aangeven hoe vaak je ze gaat mailen en, niet onbelangrijk, waarvoor. Denk dus goed na over de frequentie van je nieuwsbrief. Als je voor een dagelijkse update kiest, moet je er wel voor zorgen dat er elke dag een nieuwsbrief verstuurd wordt met zinnige informatie. De meeste bedrijven kiezen voor een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief.

nieuwsbrief-tips-2

Lees ook: Zo maak je in 5 eenvoudige stappen een bedrijfslogo!

2. Welke software?

Handmatig nieuwsbrieven versturen doet bijna niemand… Er zijn verschillende programma’s die het kinderlijk eenvoudig maken om eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief naar alle ingeschreven personen te sturen. Enkele programma’s zijn bijvoorbeeld Mailchimp of Laposta, maar je hebt er veel meer! Met deze programma’s kun je de nieuwsbrief ontwerpen, de nieuwsbrief versturen en wat ook heel handig is: de statistieken bekijken. Zo kun je zien welke mensen de nieuwsbrieven openen en op welke links ze klikken.

3. Bepaal je doel

Wat is het dat je met de nieuwsbrief wil bereiken? Wil je graag je klantenbestand uitbreiden? Wil je de ontvanger uitnodigen tot actie? Wil je trouwe volgers belonen? Denk er goed over na wat je met je nieuwsbrief wil bereiken en zorg ervoor dat dit op het begin van de e-mail gelijk duidelijk is.

nieuwsbrief-tips-3

Lees ook: Instagram om je bedrijf te promoten: zo doe je het!

4. Maak de nieuwsbrief persoonlijk

Met een niet gepersonaliseerde nieuwsbrief maak je natuurlijk geen goede indruk. Mensen vinden het fijn om persoonlijk aangesproken te worden. Spreek de persoon waar de e-mail naartoe gaat dus persoonlijk aan. Daarnaast is het belangrijk om er voor te zorgen dat de ontvanger de mogelijkheid heeft om te reageren. Maak dus geen gebruik van no-reply.

Heb jij al een nieuwsbrief? Hoeveel van deze tips heb je gebruikt? Laat het ons weten in de comments hieronder!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here