Je bent voor jouw bedrijf een blog of webshop begonnen en wilt deze gaan vullen met waardevolle content. Je hebt wat ideeën voor teksten die jouw doelgroep waarschijnlijk aanspreken, maar vraagt je of af dit ook echt zo is en hoe je de artikelen het beste kunt schrijven. Waar begin je? En hoe zorg je dat naast jouw klanten, ook Google jouw content waardeert? Dit zijn vragen die te maken hebben met het schrijven van SEO. Door goede SEO teksten te laten schrijven en op jouw website te plaatsen is voor jou als ondernemer veel winst te behalen.
Wat is SEO en waarom moet ik SEO teksten schrijven?
SEO is de veelgebruikte afkorting van Search Engine Optimizing. Kort gezegd is dit het zorgen voor een hogere score van jouw artikelen in de Google zoekmachine. Online artikelen schrijf jij namelijk allang niet meer alleen voor jouw klanten en websitebezoekers; je wilt ook graag gevonden worden door nieuwe klanten. Er is geen betere manier om gevonden te worden dan met een website die hoog scoort in de Google zoekresultaten. Dit krijg je alleen voor elkaar door waardevolle artikelen te delen op jouw website. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Goede SEO teksten schrijven is namelijk niet eenvoudig. Dit komt omdat de onlinewereld altijd in beweging is en jouw teksten steeds aan nieuwe voorwaarden moeten voldoen. Als jouw content SEO-proof is kan dit jou als ondernemer veel opleveren. Een goede tekst is dus superbelangrijk! Het schrijven van SEO teksten kun je dan ook beter overlaten aan een professional. Dit heeft voor jou als ondernemer ontzettend veel voordelen, die we hieronder met je delen.
1. Bereik de goede doelgroep
Met jouw content wil je de doelgroep aanspreken die voor jou waardevol is. Dit zijn de klanten die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en het uiteindelijk van je willen kopen. Maar hoe bereik je deze waardevolle klanten nu echt? Een SEO tekstschrijver begint met een zoekwoordenonderzoek. Hieruit komen de woorden waar jouw doelgroep online op zoekt. Door deze woorden in artikelen te verwerken spreek je dus direct waardevolle klanten aan en kunnen zij jouw website makkelijker vinden!
2. Verander bezoekers in klanten
Als websitebezoekers jou via Google hebben gevonden, wil je hen overhalen een product of dienst van je te kopen. De kans dat een bezoeker tot koop overgaat wordt vergroot door een goede SEO-tekst. Een professionele tekstschrijver weet hoe hij jouw klanten het beste kan aanspreken: niet opdringerig, maar wél door de juiste, waardevolle informatie over jouw product met hen te delen. Dit vindt niet alleen de klant fijn; ook Google plaatst websites met waardevolle content hoger in zijn zoekresultaten. Een win-win situatie dus!
3. Scoor hoog in Google
Een belangrijk effect van goede teksten is dus het hoger scoren in Google, waardoor je meer potentiële klanten zult bereiken. Een goede tekst voor Google bevat niet alleen de goede zoekwoorden en een foutloze spelling. Een professionele SEO tekstschrijver voegt ook een goede structuur, goede titels, meta-tags en links naar andere waardevolle websites of pagina’s toe aan het artikel. Deze zijn minstens zo belangrijk om de content SEO waarde te geven.
4. Regelmatig bloggen en posten
Nog een groot voordeel van SEO teksten laten schrijven, is de regelmatige update van nieuwe content. Bezoekers van jouw website komen niet terug om dezelfde artikelen steeds weer opnieuw te lezen. Zowel klanten als Google houden van nieuwe content. Het is dus belangrijk dat je een doorlopende stroom aan nieuwe artikelen schrijft die allen aan de SEO regels voldoen. Een SEO tekstschrijver of tekstschrijfbureau zorgt met een content abonnement dat jouw content op het juiste moment wordt geschreven én gepost.
5. Bespaar jezelf tijd en moeite door SEO teksten te laten schrijven
We sluiten af met misschien wel het grootste voordeel van het uitbesteden van SEO teksten schrijven: je bespaart jezelf een hele hoop bloed, zweet en tranen! Bedenk dat een professional is opgeleid voor het schrijven van een goede SEO tekst en dat hem of haar waarschijnlijk veel minder moeite kost dan het jou zal doen. Laat iedereen doen waar hij goed in is, dan kun jij je concentreren op de zaken die jij zelf moet regelen voor je bedrijf.