Home FinancieelAdministratie Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central

by SanderW013
Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft zette een definitieve zwarte streep door Dynamics NAV en kwam met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Er zal dus geen nieuwe versie van het zo vertrouwde NAV meer uitkomen, een systeem dat sterk verankerd was in een groot aantal bedrijven. Maar wat zijn nou eigenlijk precies de voordelen van Dynamics 365 Business Central?

Gericht op flexibiliteit
Dynamics 365 Business Central is vooral erg dynamisch en gericht op flexibiliteit, iets dat in de huidige wereld ook gewoon erg belangrijk is. En toch valt het met grote veranderingen voor gebruikers reuze mee. De Office look is gewoon gebleven en bovendien is de software ook nu nog beschikbaar als cloud en hybride oplossing.

Beter toegankelijk
Het is met Dynamics 365 Business Central mogelijk de SaaS-oplossing te bieden. Door SaaS raadplegen de gebruikers de oplossing via internet en is support, service en onderhoud uitbesteed. Dit sluit aan op het feit dat de organisaties sterk veranderen en bovendien wordt op- en afschalen nog eenvoudiger. Het feit dat de oplossing als web cliënt beschikbaar is, vergroot zeker de mate van toegankelijkheid.  Waar de gebruikers ook zijn, waar ze ook werken; via de browser is er altijd toegang tot het systeem, een mooi staaltje van flexibiliteit.

Volledig afgestemd op de gebruiker
Je wilt niet afhankelijk zijn van je locatie en het apparaat waar je mee werkt. Geen laptop? Gebruik dan je WMS, TMS of Fowarding systeem, gewoon met je smartphone of tablet. Over flexibiliteit gesproken. Dynamics 365 Business Central stemt zich volledig op de gebruiker af. En dat was eerder precies andersom. In Dynamics 365 Business Central zijn met name ook de Office programma’s veel beter geïntegreerd. Zo kun je nu gewoon direct exporteren naar Powerpoint terwijl met name ook de koppeling met Outlook sterk verbeterd is. Integratie van de Office producten was overigens in NAV ook al nadrukkelijk van toepassing.

Iedereen ziet steeds dezelfde informatie
Contactgegevens vanuit Outlook worden in Dynamics 365 Business Central meteen gesynchroniseerd. Alle acties met een contactpersoon worden direct in de twee systemen verwerkt. Zo voorkom je versplinterde informatiebronnen en bovendien scheelt het nogal wat registraties, die je voorheen allemaal vaak nog handmatig uit moest voeren. Je kunt nu ook documenten vanuit Outlook direct bewerken, dit in de vorm van bijvoorbeeld het maken van offertes op basis van items uit de agenda. In Dynamics 365 Business Central ziet iedereen derhalve ook steeds dezelfde informatie. Ook data kan veel betere benut worden. Dit heeft alles te maken met het feit dat alle informatie van alle applicaties op een centrale plek worden opgeslagen, in de Common Data Service in de cloud. Dit maakt alle data altijd en overal beschikbaar en is de data bovendien op verschillende manieren te gebruiken is.

Beter uitvoeren van data-analyses
Vanwege de integratie met Power BI voer je ook data-analyses veel beter uit, simpelweg omdat je veel minder afhankelijk bent van de plek waar de invoer van data plaatsvindt. Dit is ook van toepassing voor dashboards en rapportages, ook al speciaal ontwikkeld voor logistieke dienstverleners.

related posts