Verhuurders van eventlocaties krijgen vaak talloze offerteaanvragen te verwerken. Omdat offerteaanvragen heel persoonlijk zijn en gevuld zijn met talloze unieke wensen, zijn de verhuurders er vaak veel tijd mee kwijt. Dat is al helemaal het geval wanneer er ook nog eens een heleboel plaatsbezoeken op de agenda staan. Met de juiste tools kunnen ze echter tot 80% tijd besparen en tot 65% meer offerteaanvragen realiseren.
Geen effectieve en klantvriendelijke hospitality software
Het probleem ligt voor een groot deel bij de tools en de software die ze gebruiken. Klantonvriendelijke tools of tools die helemaal niet zijn afgestemd op aanbieders van eventlocaties en de daarbij horende communicatieproblemen zijn niet ongewoon. Niet alleen zorgt dat voor misverstanden en afhakende klanten, bovendien is het niet onlogisch dat aanbieders van eventlocaties al snel 45 tot 60 minuten verliezen aan een offerte die niet in een boeking resulteert.
Offerteplanner voor meer offerteaanvragen
Het kan ook anders en dat bewijst de Magic Hospitality Manager. Deze goede events managers is ontworpen om events beter te beheren en dat start al op het moment van de offerteaanvraag. Met een online offerteplanner is het zelfs mogelijk om geïnteresseerden zelf hun offertes samen te laten stellen. Het is een laagdrempelige manier waarbij ze zelf keuzes maken en ontdekken wat er mogelijk is binnen hun budget. Het gaat dan niet alleen over de gewenste zaal of stoelopstelling, maar ook over de hapjes en drankjes, extraatjes zoals een rode loper of over de entertainment. De offerteplanner brengt vervolgens automatisch een voorstel uit. Deze aanpak is laagdrempeliger en zorgt ervoor dat het aantal offerteaanvragen met 65% toeneemt.
Eenvoudig opvolgen van offerteaanvragen
Dankzij de Magic Hospitality Manager reken je niet alleen op meer offerteaanvragen, maar verloopt ook de opvolging ervan veel eenvoudiger. Zo kunnen prospects bijvoorbeeld zelf een moment in je agenda inplannen om de zaal even te bezichtigen. Of ze kunnen een aantal verzoekjes doorgeven waarop je dan enkel even digitaal hoeft te reageren. Hierdoor behoren de veelvuldige telefoontjes die vaak tijdens het heetst van de cateringstrijd plaatsvinden eindelijk tot de verleden tijd. Lekker efficiënt en zo kan je tot wel 80% tijd besparen bij het verwerken van offerteaanvragen.
Van offerte tot het beheer van events
De voordelen van Magic Hospitality Manager gaan overigens nog verder. Het is een heel complete online manager waarmee je meteen ook het event managet. Zo bekijk je bijvoorbeeld vanuit het systeem de zaalbezetting per maand, beheer je klanten en volg je betalingen op. Zelfs de mails kan je automatiseren, terwijl je to-dolijsten opstelt, keuken- en partysheets genereert en statistieken bijhoudt.
Gratis demo aanvragen
De Magic Hospitality Manager komt inclusief ondersteuning. De aanbieder staat 24/7 klaar met trainingen, telefonische support en chats. Ook persoonlijke support ter plaatse behoort tot de mogelijkheden. Dit wordt verzorgd door een persoonlijke accountmanager. De focus ligt duidelijk op geïndividualiseerde oplossingen en net daarom kan je de software niet zomaar even downloaden en installeren, maar moet je eerst een demo aanvragen. Deze demo is volledig gratis. Een vertegenwoordiger komt de mogelijkheden dan demonstreren en beantwoordt alle vragen.