Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /srv/www/ondernemers-effect.nl/vhosts/www/htdocs/wp-content/themes/soledad/functions.php on line 165

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /srv/www/ondernemers-effect.nl/vhosts/www/htdocs/wp-content/themes/soledad/functions.php on line 165
Verhuizen naar een nieuw bedrijfspand: een handige checklist - Ondernemers Effect
Home Kantoor Verhuizen naar een nieuw bedrijfspand: een handige checklist

Verhuizen naar een nieuw bedrijfspand: een handige checklist

by SanderW013
Verhuizen naar een nieuw bedrijfspand

Een verhuizing is vaak een hectische periode, iets waar veel bij komt kijken. In dit artikel benoemen wij een aantal praktische verhuistips. Zie ze als een handige checklist om je aanstaande verhuizing naar het nieuwe bedrijfspand vlekkeloos te laten verlopen.

Schakel een professionele partij in

Een van de eerste praktische verhuistips op onze handige checklist heeft te maken met het inschakelen van een professionele partij, zoals een verhuisbedrijf of een ontruimingsbedrijf. Zo heeft een verhuisbedrijf uit de eigen regio kennis over bijvoorbeeld (de weg in) de omgeving en over welke gemeentelijke ontheffingen er voor de verhuizing eventueel aangevraagd dienen te worden. Een bijkomend voordeel van dit soort professionele ondersteuning uit de regio is dat er minder kilometerkosten en voorrijtijd worden berekend. Een ontruimingsbedrijf daarentegen heeft kennis en manschappen om zo’n ontruimingsproject snel en efficiënt aan te pakken. Vaak is een verhuizing naar een nieuw bedrijfspand een hectische periode. Een ontruimingsbedrijf neemt je zorgen weg, iets wat je op dat moment goed kunt gebruiken.

Pak zorgvuldig en doordacht in

Bij het verhuizen naar een nieuw bedrijfspand is het belangrijk om zorgvuldig en doordacht in te pakken. Dit kan door alle verhuisdozen op een logische manier te labelen. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een combinatie van de naam van de werknemer en zijn of haar nieuwe werklocatie, zoals de afdeling of de etage. Deze praktische verhuistip geldt trouwens voor zowel kleine als grote bedrijven. Immers, niets is zo vervelend als je straks iets niet direct terug kunt vinden en het werk niet op je wacht. Bij een bedrijf gericht op woning- of bedrijfsontruimingen is het vaak ook mogelijk om de inboedel tijdelijk op te slaan. Zo’n bedrijf beschikt dan over een eigen opslagruimte, waarin ze een voordelige opslag van jouw goederen kunnen aanbieden.

Lever het oude bedrijfspand schoon op

Wanneer je het oude bedrijfspand definitief verlaat, is het niet onbelangrijk om die ruimte schoon op te leveren voor de volgende huurder of koper. Een ontruimingsbedrijf kan je daarbij helpen door – naast de verhuizing – ook de schoonmaak van het oude pand te verzorgen. Dit kan van het bezemschoon opleveren van het oude bedrijfspand tot het uitvoeren van extra schoonmaakwerkzaamheden. Ook het weghalen van scheidingswanden, het verwijderen van grote hoeveelheden vloerbedekking, en het afvoeren en verwijderen van al deze materialen behoren tot de mogelijkheden.

Breng je klantenbestand op tijd op de hoogte

De laatste praktische verhuistip op onze handige checklist heeft te maken met het op tijd op de hoogte brengen van de verhuizing aan je klantenbestand. Immers, het is niet goed voor je bedrijf wanneer je zakelijke relaties of (potentiële) klanten voor je oude, dichte deur komen te staan. Je kunt je klantenbestand middels een persoonlijke brief of e-mail op de hoogte brengen van de verhuizing. Het aanpassen van je briefpapier en de adresgegevens in de handtekening van je e-mail mogen daarbij niet vergeten worden. In het oude bedrijfspand zou je eventueel ook nog een mededeling op kunnen hangen.

Welke praktische verhuistips horen er volgens jou nog meer op deze handige checklist?

related posts