Home Featured Virtuele kantoren: de ideale oplossing voor ZZP’ers

Virtuele kantoren: de ideale oplossing voor ZZP’ers

by SanderW013
Virtuele kantoren de ideale oplossing voor ZZP'ers

Veel ondernemers, zeker ZZP’ers, werken vanuit huis. Ze hebben misschien wel ergens een opslagruimte voor voorraden en dergelijke. Maar er is geen fysiek kantoor. Thuiswerken is sinds enige jaren helemaal ingeburgerd. Het is natuurlijk ook een stuk goedkoper dan dat je apart een ruimte moet huren. Werken vanuit huis is ook veel flexibeler. Het heeft wel één belangrijk nadeel: je moet je woonadres bij de KvK opgeven als het vestigingsadres van je bedrijf. Dit adres is voor iedereen in te zien.

Bescherm je privacy met een virtueel kantoor

Als je niet wilt dat verkopers van zakelijke dienstverlening bij je aan de deur komen dan is een virtual office voor de KvK een uitkomst. Op die manier voorkom je ook dat een boze klant bij je thuis aan de deur staat om verhaal te halen. Hier zijn genoeg andere middelen voor als er iets is misgegaan. Het virtuele adres wordt weergegeven als iemand de gegevens van je bedrijf op de website van de Kamer van Koophandel opzoekt. Op dezelfde manier kun je een zakelijk telefoonnummer aanvragen met een neutraal kengetal of het kengetal van bijvoorbeeld Amsterdam. Zo kun je privé en werk perfect gescheiden houden.

Hoe regel je een virtueel kantooradres?

Er zijn bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het regelen van een virtueel kantooradres voor ondernemers. Een voorbeeld van zo’n bedrijf is Amesto. Hier kun je terecht als je op zoek bent naar een adres voor je onderneming. Dit adres kun je vervolgens vermelden op je website, facturen en andere correspondentie en je visitekaartjes. Post die naar dit adres wordt gestuurd komt gewoon aan. Afhankelijk van de afspraken die je maakt wordt de post doorgestuurd of geopend, gescand en per e-mail aan je doorgestuurd.

Concentreer je volledig op je onderneming

Als je je niet druk hoeft te maken over administratieve zaken zoals het ontvangen van je zakelijke post dan kun je je volledig concentreren op je bedrijf. Zeker in de opstartfase is dat heel belangrijk. Je bent druk met het werven van klanten en opdrachten of het uitbreiden van je dienstverlening of assortiment. Dan is het prettig te weten dat de dagelijkse zaken gewoon doorgaan. Je kunt hiervoor ook gebruik maken van telefoonbeantwoording. Een professionele telefonist(e) neemt de inkomende gesprekken aan en beantwoordt deze voor je. Je ontvangt per e-mail een melding van het gesprek met de contactgegevens en of er teruggebeld moet worden.

Steeds meer zzp’ers stappen over op het virtuele kantoor

Steeds meer mensen besluiten om voor zichzelf te beginnen. En van hen maken er steeds meer gebruik van het virtuele kantoor. Dan weet je zeker dat je je werk achter je kunt laten zodra je werkdag erop zit. Thuis ben je niet bereikbaar voor je klanten en heb je alle tijd voor je gezin, je hobby’s en je vrienden. Je kunt de dienstverlening net zo basic of juist uitgebreid afnemen als je zelf wilt. 

related posts