Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /srv/www/ondernemers-effect.nl/vhosts/www/htdocs/wp-content/themes/soledad/functions.php on line 165

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /srv/www/ondernemers-effect.nl/vhosts/www/htdocs/wp-content/themes/soledad/functions.php on line 165
Waarom zou je stickers op je auto plakken? - Ondernemers Effect
Home Uncategorized Waarom zou je stickers op je auto plakken?

Waarom zou je stickers op je auto plakken?

by SanderW013

Autobestickering komt veel voor. Je hebt allerlei vormen: van stickers tot en met volledige wraps. Waarom zou je je auto beplakken? De belangrijkste reden is dat reclame op een auto veel oplevert vergeleken met andere vormen van promotie.

160.000 contactmomenten per maand

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft onderzocht hoe effectief autoreclame is. Daaruit is gekomen dat een auto 160.000 contactmomenten per maand heeft. Uit ander onderzoek van het CBS blijkt dat het aantal autokilometers ook is toegenomen. Er zijn meer auto’s op de weg gekomen en mensen zijn ook meer gaan rijden. Als deze stijging de komende jaren doorzet, is dat alleen maar gunstig als je reclame hebt op je auto. Want dan bereik je nog meer mensen.

Je naamsbekendheid vergroten

Nu levert niet elk contactmoment iets op in de zin dat mensen meteen zaken met je gaan doen. Toch zorgen autostickers, voertuigbelettering of carwrap er wel voor dat je je naamsbekendheid vergroot. Als mensen maar vaak genoeg een bepaalde naam of een bepaald merk op bedrijfsauto’s zien, dan blijft dat vanzelf een keer hangen. Overigens is het wel verstandig om je netjes te gedragen in het verkeer als je reclame hebt op je auto, want anders gaat het tegen je werken.

Autostickers zorgen voor herkenbaarheid

Met autoreclame is ook meteen duidelijk dat een bepaald voertuig eigendom is van een bedrijf of organisatie. Dat kan handig zijn. Bijvoorbeeld als je pakketbezorger bent en je jouw auto even hebt stilgezet op de weg om een pakketje af te leveren. Of als je op allerlei locaties komt vanwege het werk. Je hoeft dan niet altijd parkeerkosten te betalen of je mag op een speciale plek parkeren. Overigens geldt dit niet alleen voor jezelf, maar ook voor je personeel. Vandaar dat bij veel bedrijven het volledige wagenpark is bestickerd.

Verschillende soorten stickers

De goedkoopste manier van reclame op je auto is met stickers. Je hebt verschillende soorten autostickers. Stickers die je op de auto zelf kunt plakken en stickers voor op je autoruit. Daarnaast heb je permanente stickers en tijdelijke stickers. Permante stickers kun je overigens wel verwijderen op moment dat je je auto gaat verkopen, alleen gaat dat wat lastiger dan met tijdelijke stickers. Permanente stickers zijn handig als je langdurig reclame wil maken. Tijdelijke stickers zijn handig als een kortdurende reclamecampagne hebt of niet altijd met autostickers wil rondrijden.

Aandachtspunten tijdelijke autostickers

Tijdelijke stickers voor op de auto zelf worden gemaakt van magneetfolie. Dit pakt alleen op de metalen delen van je auto als die nikkel, kobalt, staal of ijzer bevatten. Je kunt dit testen met een proefstukje. Voor op de autoruit is er statisch vinyl. Dit moet je wel aan de binnenkant van je ruit plakken, anders blijft het niet zitten. Gelukkig kun je statisch vinyl aan de plakkant bedrukken, zodat je de opdruk toch aan de buitenkant ziet.

related posts