Content: betreft het geven van informatie die een optimale waarde heeft voor klanten. Door interactiviteit wordt duidelijk waar de klant naar op zoek is. Content kan onder andere worden geleverd via internet, televisie, boeken en tijdschriften maar ook bij conferenties of podiumoptredens. Dus content kan worden uitgevoerd in tekst maar ook (audio) visueel.
Marketing: heeft betrekking op alle activiteiten die worden uitgevoerd binnen een bedrijf, om de verkoop van producten of diensten te verhogen.
Content Marketing: betekent dus feitelijk een manier van marketing waarbij de focus ligt op het maken en het distribueren van content om een bepaalde doelgroep aan te trekken én te onderhouden.
Content Marketing; wat is het doel hiervan?
Met goede content marketing biedt je de klant de helpende hand door middel van informatie, zonder jouw eigen dienst of product aan te bieden. Dit doe je om de klant te helpen de juiste keuze te maken. Door het geven van waardevolle én betrouwbare informatie ontstaat er een vertrouwen tussen jouw bedrijf en de klant. Hierdoor zal de klant vaker gebruik maken van jouw informatie en dit ook doorgeven aan anderen. Het resultaat is; betere en loyalere klanten met een toename van jouw verkoop.
Wie bereik je met Content Marketing?
Voorheen adverteerde bedrijven in de krant, folders of een magazine, tegenwoordig gaat adverteren digitaal via internet. Met andere woorden, de wereld en daarmee ook jouw klanten worden steeds digitaler. Wanneer iemand iets wil weten of iets wil kopen dan wordt als eerste gekeken op internet. Met andere woorden iedereen, van leerlingen uit de onderbouw tot de directeur van een megabedrijf bevindt zich online. Deze klanten zijn wel bereikbaar met content marketing.
Starten mét of optimaliseren ván content marketing
Content marketing wordt voor zowel kleine als grote bedrijven steeds belangrijker. Alle bedrijven hebben een website. Deze website moet worden gevonden en hiervoor is Content Marketing van levensbelang. Heb jij moeite met content marketing omdat je er niet zoveel van weet of omdat je hiervoor geen tijd hebt? Is goede Content Marketing voor jouw bedrijf nog niet van toepassing? Kijk eens op de website van online marketing bureau DoubleSmart. Door een online marketing bureau in te schakelen wordt Content Marketing goed geregeld. Er zijn meerdere redenen om een content marketing bureau in te schakelen namelijk:
- Offline reclame werkt niet langer.
De reclame folders of een advertentie in de krant trokken vroeger dan wel veel klanten, tegenwoordig heeft bijna niemand meer behoefde aan deze vorm van reclame. Iedereen is tegenwoordig online. Hier zoekt en vindt men wat men wil hebben of weten. Content marketing is een goede manier om op te vallen waarbij jouw website eerder zal worden gevonden. - Niet alleen gevonden worden op internet maar ook op Social Media.
Bijna iedereen heeft een Smartphone en gebruikt deze om te zoeken op internet. Maar veel mensen hebben ook een account bij Facebook, Instagram of twitter. Ook hier is het mogelijk om met goede content marketing op te vallen. - Google is de grootste zoekmachine op internet. Mensen en bedrijven die naar iets op zoek zijn brengen dan ook vaak een bezoek aan de zoekmachine van Google. Door het laten maken van een hoogwaardig content kom je hoger in de zoeklijst te staan en wordt jouw website eerder gevonden.
Conclusie
Content Marketing wordt steeds belangrijker. Alle bedrijven zullen hieraan (gaan) meedoen. Wil je opvallen tussen al deze bedrijven bepaal dan een Content Marketing Strategie. Een Content Marketing bureau kan je hierbij uitstekend helpen.