Home Marketing Welke marketingstrategie past bij mijn bedrijf?

Welke marketingstrategie past bij mijn bedrijf?

by Redactie
Welke marketingstrategie past bij mijn bedrijf

Wanneer je een eigen bedrijf hebt is het belangrijk dat je klanten werft zodat je voldoende inkomsten kunt genereren. Hiervoor kun je verschillende marketing strategieën inzetten. Een adviseur wil je ongetwijfeld van alles aanpraten omdat er voor alle vormen van marketing wel een reden valt te bedenken waarom het goed zal werken voor je bedrijf. Maar laat je niet gek maken en ga niet klakkeloos op allerlei aanbiedingen in. Soms kunnen eenvoudige middelen al zeer effectief zijn. Een gelikte campagne kan, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

Een grote of kleine campagne?

Heb je een klein bedrijf en werk je alleen, dan kun je slechts een beperkt aantal opdrachten aan. Het heeft dan geen zin om groots te gaan adverteren zodat je van heinde en verre klanten krijgt. Als je de opdrachten niet aan kunt en dus je afspraken niet kunt nakomen zal dit alleen maar ergernis opleveren en dus negatieve reclame en wellicht publiciteit. Is je bedrijf wat groter en heb je wel behoefte aan een bredere klantenkring. Dan kun je daar op inspelen, bijvoorbeeld met een advertentie in een landelijke krant of op een website die veel wordt bezocht.

Een combinatie van strategieën

Je kunt natuurlijk altijd een combinatie van strategieën voor marketing toepassen. Er is niets op tegen om online met je bedrijf te adverteren en daarnaast te adverteren in kranten of tijdschriften of folders te verspreiden. Zorg er in zo’n geval voor dat de informatie die je verspreidt juist is en in alle gebruikte media hetzelfde. Het komt immers nogal knullig over als je op internet andere informatie deelt als in een advertentie in de krant. Als je niet precies weet welke marketing opties voor jouw bedrijf het meest effectief zijn dan kun je je hierover laten adviseren door een deskundige. Deze kan samen met jou kijken wat voor jouw bedrijf de beste keuzes zijn.

Stel een budget vast

Het is verstandig om vooraf te bepalen wat je maximale budget is voor het starten van een marketing campagne. Als je een extern bureau in de arm neemt kan dit bureau hier rekening mee houden. Zo krijg je geen voorstellen die je budget ver te buiten gaan en die dus sowieso niet haalbaar zijn. Houd er wel rekening mee dat marketing geld kost en dat voor niets de zon op gaat. Wil je serieus worden genomen dan is het wel aan te raden om een realistisch budget beschikbaar te hebben.

related posts