DELEN

Hoewel Facebook de laatste tijd in opspraak is gebruikt het merendeel van de Nederlanders dit social media platform op dagelijkse basis. Voornamelijk privé, maar Nederland telt ook een aardig aantal zakelijke gebruikers. Facebook is een ideaal platform om je doelgroep te bereiken. Bovendien is het grotendeels gratis, wat natuurlijk ook niet verkeerd is. Wel is het belangrijk om dit op de goede manier aan te pakken, anders werkt het niet. Hoe doe je dit precies? In dit artikel 5 tips!

1. Maak een Facebook pagina

We gaan er voor het gemak even vanuit dat je al een persoonlijk Facebookprofiel hebt. Dit is namelijk nodig om een zakelijke Facebook pagina aan te maken. Een zakelijke pagina maak je aan door op ‘Create a page’ te klikken. Je kunt vervolgens het type bedrijf selecteren en je gegevens invoeren. Het kost niet veel tijd, maar het is wel belangrijk dat je de juiste gegevens invult. Upload je logo en zorg ervoor dat je pagina in dezelfde huisstijl is als je website.

2. Wees actief

Social media is een platform waar het als het ware tweerichtingsverkeer is. Als je denkt met het publiceren van posts klaar te zijn, dan zit je er naast! Het is de bedoeling dat er echt ‘interactie’ is op de pagina. Reageren er mensen op je posts? Dat is natuurlijk super, maar als zij geen reactie terug ontvangen dan zullen ze in de toekomst ook minder snel reageren. Reageer en like er dus op los én probeer het persoonlijk te maken.

facebook-zakelijk-tips-2

Lees ook: 6 tips voor een perfect marketingplan!

3. Maak de pagina openbaar

Als je net een Facebookpagina aangemaakt hebt staat deze als het goed is automatisch op openbaar. Het is verstandig om je pagina publiek toegankelijk te maken. Google en andere zoekmachines zullen deze pagina namelijk ook indexeren, wat er weer voor zorgt dat je online beter vindbaar bent.

4. Kwaliteit boven kwantiteit

Zoals je misschien al weet is het belangrijk om regelmatig te posten op je bedrijfspagina. Dit kan zijn 1x per dag of zelfs 2x per dag, maar het mag ook best iets minder. Het allerbelangrijkste, wat veel mensen vergeten, is dat je content van hoge kwaliteit is. Zorg ervoor dat je gevarieerde content post wat echt een toegevoegde waarde heeft. Denk bijvoorbeeld aan echt mooie foto’s, leuke verhalen, blogs en af en toe een link naar je bedrijf. Het moet natuurlijk geen reclamepagina worden.

5. Adverteren

Wil het maar niet lukken om op een natuurlijke manier je bereik te vergroten? Dan kun je er altijd nog voor kiezen om advertenties op Facebook te plaatsen. Je kunt je doelgroep selecteren en filteren op bijvoorbeeld woonplaats om zo gericht mogelijk te adverteren. Dit hoeft ook helemaal niet duur te zijn en je kunt dagelijks je adverteerbudget aanpassen.

Zijn we nog tips vergeten? Laat het ons weten in de comments hieronder!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here